1. Home
  2. E-Mail
  3. Gebruik van e-mail via E-Zorg

Gebruik van e-mail via E-Zorg

E-Zorg biedt bij een E-Zorg verbinding de mogelijkheid voor e-mail.
Dit wordt op verschillende manieren aangeboden, hier leest u op welke manieren dat zijn en welke voorwaarde daaraan verbonden zijn.

Hosted

Wij bieden onder het domein @ezorg.nl 10 e-mail adressen per E-Zorg verbinding kosteloos aan. De opslag van deze mailboxen is maximaal 5GB.

Het is ook mogelijk om een eigen domeinnaam onder te brengen op de hosted omgeving.
hier geldt ook het maximum van 10 e-mail adressen. De opslag van deze mailboxen is maximaal 1GB.

Technische gegevens hosted

Authenticatie is vereist en het transport is versleutelt met TLS.

POP3: mail.ezorg.nl poort: 995
IMAP: mail.ezorg.nl poort: 993
SMTP: smtp.ezorg.nl poort: 587

Mailbox capaciteit, opslag uitbreiden is niet mogelijk.
mailbox @ezorg.nl: 5GB
mailbox eigen domein: 1GB

E-mail kan maximaal 50MB groot zijn. De ontvanger kan een ander (kleiner) limiet aanhouden.

Maximale aantal simultane ontvangers in een e-mail (ook BCC): 45
Maximale aantal geadresseerde per dag: 500

Mailboxen verlopen automatisch bij geen actief gebruik

E-mail adressen worden automatisch verwijderd als deze voor meer dan 6 maanden niet zijn ingezien.

E-mail gehad over het gebruik van de E-Zorg SMTP relay server?

Heeft u een e-mail gekregen vanuit de SMTP relay server dan gebruikt u de relay server nu op een manier welke niet meer ondersteund gaat worden.
Het gaat dan om e-mail verkeer welke verzonden is via smtp.ezorg.nl / mail.ezorg.nl (10.254.253.200) poort 25 met het e-mail adres waar dit e-mail bericht heen verzonden is.

Mogelijke oorzaak waarom u deze e-mail heeft gekregen:

  • Domein wordt niet gehost bij E-Zorg
    • Gebruik in uw applicatie de SMTP server van waar uw domein gehost is, standaard staat de uitgaande poorten 465 en 587 open hiervoor op het E-Zorg netwerk.
  • Gehoste e-mail adres verzendt niet via poort 587 en geauthenticeerd.
    • Stel in uw applicatie uitgaande poort 587 met StartTLS en authenticatie in.

Heeft u het e-mail adres ingevoerd in een applicatie waarvan u zelf de SMTP instellingen niet kan veranderen, neem dan contact op met de applicatieleverancier voor een oplossing.

Controleer al uw applicaties en systemen!

Heeft u in een applicatie of systeem een willekeurig e-mail adres ingegeven waar geen e-mail naar verzonden kan worden kunnen wij u voor dat e-mail adres ook niet informeren.
Controleer daarom ook alle applicaties en systemen waar u e-mail vanuit zendt of deze correct en met een valide e-mail adres ingeregeld staan.

Actieve maatregelen

Hier wordt bijgehouden welke maatregelen actief zijn om het e-mailverkeer in lijn te brengen met de nieuwe beveiligingseisen. Limieten zijn per 24 uur.

  • Controle op SPF record van afzender domein.
  • Limiet van aantal e-mails per afzender (500).
  • Limiet van aantal e-mails per domein (5000).
  • Limiet van aantal e-mails vanaf onbekende e-mail adressen (50).
  • Limiet van aantal e-mails vanaf onbekende domeinen (50).

Afdrukken

Gerelateerde artikelen

Antwoord niet gevonden?
Klik op onderstaande link om u vraag aan de helpdesk te stellen
Stel uw vraag