Wanneer u in de E-Zorg Webmail geen berichten meer kunt versturen, maar bij verzenden de foutmelding “SMTP-fout (553)” krijgt, staat de instelling voor gebruik van Zorg Messenger niet goed.
De foutmelding ziet er als volgt uit:
In dat geval heeft u waarschijnlijk in de webmail instellingen de optie “Gebruik Zorg Messenger” aangezet, zonder dat u bij ons een Zorg Messenger account heeft aangevraagd voor uw emailadres.
Zorg Messenger is een extra beveiliging op emailverkeer. Daarmee kunt u niet alleen veilig berichten uitwisselen met andere adressen binnen ezorg.nl en andere, beveiligde emaildomeinen van zorgverleners, maar worden ook al uw e-mails naar patiënten en andere ontvangers buiten het beveiligde zorgnetwerk beveiligd.
Meer daarover, leest u op onze website. Klik hier voor een link naar de juiste pagina.
Om met Zorg Messenger te kunnen werken, dient u eerst bij ons een Zorg Messenger account aan te vragen. Dat nieuwe account wordt gekoppeld aan uw bestaande E-Zorg emailadres; en pas als dat aan onze kant klaar is, kunt u in de instellingen van Webmail de optie “Gebruik Zorg Messenger” aanzetten.
Mocht u dit dus al hebben aangezet zonder eerst zo’n account bij ons aan te vragen, dan kunt u dat op deze plek weer uitzetten om het probleem van bovenstaande foutmelding op te lossen:
Als u nog geen Zorg Messenger account heeft, dan dient deze instelling op “Gebruik standaard mailserver” te staan. Na het wijzigen van deze instelling klikt u op “Opslaan” om uw keuze vast te leggen.