1. Home
  2. E-Mail
  3. SMTP-fout (553) in Webmail

SMTP-fout (553) in Webmail

Wanneer u in de E-Zorg Webmail geen berichten meer kunt versturen, maar bij verzenden de foutmelding “SMTP-fout (553)” krijgt, staat de instelling voor gebruik van Zorg Messenger niet goed.

De foutmelding ziet er als volgt uit:

In dat geval heeft u waarschijnlijk in de webmail instellingen de optie “Gebruik Zorg Messenger” aangezet, zonder dat u bij ons een Zorg Messenger account heeft aangevraagd voor uw emailadres.

Zorg Messenger is een extra beveiliging op emailverkeer. Daarmee kunt u niet alleen veilig berichten uitwisselen met andere adressen binnen ezorg.nl en andere, beveiligde emaildomeinen van zorgverleners, maar worden ook al uw e-mails naar patiënten en andere ontvangers buiten het beveiligde zorgnetwerk beveiligd.
Meer daarover, leest u op onze website. Klik hier voor een link naar de juiste pagina.

Om met Zorg Messenger te kunnen werken, dient u eerst bij ons een Zorg Messenger account aan te vragen. Dat nieuwe account wordt gekoppeld aan uw bestaande E-Zorg emailadres; en pas als dat aan onze kant klaar is, kunt u in de instellingen van Webmail de optie “Gebruik Zorg Messenger” aanzetten.

Mocht u dit dus al hebben aangezet zonder eerst zo’n account bij ons aan te vragen, dan kunt u dat op deze plek weer uitzetten om het probleem van bovenstaande foutmelding op te lossen:

Als u nog geen Zorg Messenger account heeft, dan dient deze instelling op “Gebruik standaard mailserver” te staan. Na het wijzigen van deze instelling klikt u op “Opslaan” om uw keuze vast te leggen.

Afdrukken

Gerelateerde artikelen

Antwoord niet gevonden?
Klik op onderstaande link om u vraag aan de helpdesk te stellen
Stel uw vraag