1. Home
  2. E-Mail
  3. Afwezigheidsmelding instellen voor uw mailadres (automatische beantwoording)

Afwezigheidsmelding instellen voor uw mailadres (automatische beantwoording)

Ga via uw webbrowser naar https://mailbeheer.ezorg.nl. In verband met de veiligheid kan dit alleen vanaf een locatie waar een E-Zorg verbinding ligt!

Inloggen

Vul uw Gebruikersnaam (e-mailadres) en Wachtwoord in:

Instellen van Automatische Beantwoordingen

Als u op vakantie gaat en enige tijd niet in staat zult zijn uw e-mail te lezen, dan wilt u wellicht een vakantiebericht achterlaten dat automatisch wordt verzonden aan uw correspondenten wanneer zij e-mail sturen naar uw adres. Dit gebeurt met de voorziening voor automatische reacties, ook wel autoresponder of Automatische Beantwoording genoemd. Naast vakantiemeldingen kunnen organisaties Automatische Beantwoordingen gebruiken om klanten te informeren dat hun bestelling of hun verzoek om technische ondersteuning is ontvangen en binnenkort zal worden verwerkt. Automatische Beantwoordingen kunnen berichten bevatten die vooraf zijn geschreven in platte tekst of HTML-formaat en ze kunnen ook bestanden als bijlage bevatten.

Om een Automatische Beantwoording voor een postvak in te stellen:

  1. Vanaf uw startpagina, selecteer tabblad De mailaccountinstellingen wijzigen.
  2. Ga naar het tabblad Automatische Beantwoording.
  3. Selecteer het selectievakje Automatische beantwoording activeren.
  4. Stel de Automatische Beantwoording in:
    • Geef de Automatische Beantwoording een naam in het veld Onderwerpregel van Automatische Beantwoording
    • Bijvoorbeeld: melding van afwezigheid.
    • Als u wilt dat uw inkomende berichten worden doorgestuurd naar een ander e-mailadres terwijl u weg bent, geef dan een e-mailadres op in het veld Doorsturen naar.
    • Geef het berichtformaat van de Automatische Beantwoording op (platte tekst of HTML) en de karakterset (UTF-8 wordt aanbevolen). Als u gebruik maakt van HTML-tags in uw Automatische Beantwoording, dan moet u de optie HTML selecteren.
    • Voer uw bericht in het veld Berichttekst van Automatische Beantwoording.
    • Om het aantal automatische antwoorden per dag die aan hetzelfde e-mailadres zijn gericht te beperken, geeft u het gewenste aantal op in het betreffende invoerveld onder Stuur automatische antwoorden aan een uniek e-mailadres niet vaker dan (maal per dag) *
    • De standaardinstelling is om niet vaker dan één keer per dag naar hetzelfde e-mailadres een antwoord te sturen.
  5. Klik OK.
  6. U komt nu weer terug in het startscherm .

Automatische beantwoorden uitschakelen
  1. Vanaf uw startpagina, selecteer tabblad De mailaccountinstellingen wijzigen.
  2. Ga naar het tabblad Automatische Beantwoording.

De-selecteer het selectievakje Automatische beantwoording activeren. Het automatisch beantwoorden is nu uitgeschakeld. De afwezigheidsmelding wordt niet van de server verwijderd. De volgende keer dat u dit automatische antwoord wilt gebruiken hoeft u alleen bij stap 3 het selectievakje weer te activeren.

Afdrukken

Gerelateerde artikelen

Antwoord niet gevonden?
Klik op onderstaande link om u vraag aan de helpdesk te stellen
Stel uw vraag