1. Home
  2. E-Mail
  3. Mailclient Microsoft Outlook 2013/2016 instellen reguliere mail
  1. Home
  2. Handleidingen
  3. E-mailtoepassingen instellen
  4. Mailclient Microsoft Outlook 2013/2016 instellen reguliere mail

Mailclient Microsoft Outlook 2013/2016 instellen reguliere mail

  • Start Microsoft Outlook 2013/2016
  • Klik op “Bestand
  • Klik op “Info
  • Klik op “Account toevoegen
  • Vink onderaan “Handmatige instelling of extra servertypen” aan en klik op “Volgende
  • Kies “POP of IMAP” en klik op “Volgende
  • Voer de volgende gegevens in:
    • Gebruikersgegevens 
      • Naam: <naam persoon/organisatie>
      • E-mailadres: <uw E-Zorg e-mailadres>
    • Servergegevens 
      • Type account: POP3/IMAP (eigen keuze)
      • Server voor inkomende e-mail: mail.ezorg.nl
      • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.ezorg.nl
    • Aanmeldingsgegevens 
      • Gebruikersnaam: <uw E-Zorg e-mailadres>
      • Wachtwoord: <uw E-Zorg e-mailadres wachtwoord>
  • Vink “Wachtwoord onthouden” aan
  • Laat “Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht” uit
  • Klik op “Meer instellingen
  • Kies het tabblad “Server voor uitgaande mail
  • Vink “Voor de server voor uitgaande mail (SMTP) is verificatie vereist” aan
  • Kies “Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail
  • Kies het tabblad “Geavanceerd
  • Kies voor “Inkomende e-mail” de volgende instellingen:
    • In het geval van POP3: kies poortnummer “995
      • Vink “Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL)” aan
    • In het geval van IMAP: kies poortnummer “993
      • Zet “Gebruik het volgende type versleutelde verbinding” op “SSL
      • (Zorg ervoor dat de poortinstellingen staan zoals hierboven beschreven. Het kan zijn dat een aanpassing van het type versleutelde verbinding het poortnummer doet verspringen)
  • Vul bij “Uitgaande e-mail (SMTP)” poortnummer “587” in
    • Zet “Gebruik het volgende type versleutelde verbinding” op “TLS
    • (Zorg ervoor dat de poortinstellingen staan zoals hierboven beschreven. Het kan zijn dat een aanpassing van het type versleutelde verbinding het poortnummer doet verspringen)
  • Klik op “OK
  • Klik op “Volgende” en daarna op “Voltooien
  • Uw mailclient is nu klaar voor gebruik
Afdrukken

Gerelateerde artikelen

Need Support?
Can’t find the answer you’re looking for? Don’t worry we’re here to help!
Contact Support