1. Home
  2. KPN Zorg Messenger
  3. Bedrijfsinstellingen
  4. Hoe kunnen collega’s zonder bedrijfsmail toegevoegd worden als collega?

Hoe kunnen collega’s zonder bedrijfsmail toegevoegd worden als collega?

Indien er bij uw organisatie ook teamleden zijn die geen eigen bedrijfsmailadres hebben, kunt u hen alsnog toevoegen als collega als u admin bent. Let op: als zij zichzelf aanmelden of worden uitgenodigd door een collega die geen admin is, zal het systeem hen zien als ‘losstaand’ contact en niet als collega!

Admins kunnen via de bedrijfsinstellingen (te openen via het menu rechts bovenin uw scherm) naar de ‘Gebruikers’ tab gaan en daar kiezen voor ‘Maak nieuwe gebruiker aan’. Indien u een login domein hebt ingesteld in de ‘Account tab’ krijgt u de keuze om een nieuwe gebruiker aan te maken door middel van een e-mailadres of een gebruikersnaam. Indien er geen login domein is vastgesteld, zal het systeem direct verder gaan met de mogelijkheid om via e-mailadres een gebruiker toe te voegen.

Indien uw teamlid een eigen e-mailadres heeft, kunt u hem/haar daarmee registreren. Omdat u het via de bedrijfsinstellingen doet, zal de KPN Zorg Messenger het teamlid toevoegen als collega met alle rechten van dien.

Mocht uw teamlid helemaal geen geschikt e-mailadres hebben, gebruik dan het login domein. Dit zal in de meeste gevallen gewoon de bedrijfsnaam zijn – zorg dat het is ingesteld op de ‘Account’ tab van de bedrijfsinstellingen. Vervolgens kunt u via de ‘Gebruikers’ tab het teamlid toevoegen met een gebruikersnaam. De gebruikersnaam van deze gebruikers zal dan in plaats van een e-mailadres het volgende format hebben: ‘logindomein\gebruikersnaam’. Ook dit teamlid zal dan door het systeem gezien worden als collega.

Afdrukken

Gerelateerde artikelen

Antwoord niet gevonden?
Klik op onderstaande link om u vraag aan de helpdesk te stellen
Stel uw vraag