1. Home
  2. KPN Zorg Messenger
  3. Bedrijfsinstellingen
  4. Hoe importeer ik meerdere collega’s in één keer?

Hoe importeer ik meerdere collega’s in één keer?

Wanneer u met meerdere collega’s tegelijk start met de KPN Zorg Messenger, kan het handiger zijn om al deze collega’s in één keer te importeren in het bedrijfsaccount. Zo bent u er zeker van dat ieder teamlid op de juiste manier geregistreerd wordt.

Bedrijfsadmins hebben via de desktopversies van de KPN Zorg Messenger toegang tot de bedrijfsinstellingen. U vindt deze instellingen via het menu rechts bovenin.

Om vervolgens gebruikers te importeren gaat u naar de tab ‘Gebruikers’. Hier ziet u een lijst met de huidige gebruikers in het bedrijfsaccount. Bovenaan ziet u ook een knop getiteld ‘Gebruikers importeren’.

U kunt daar een CSV, XLS of XLSX bestand uploaden. Dit bestand moet dan de data van de nieuwe gebruikers bevatten: op iedere regel moet minimaal een naam en een e-mailadres of gebruikersnaam staan. Achternaam, telefoonnummer en wachtwoord zijn optioneel.

Na het uploaden van dit bestand kunt u aangeven welke kolom van het bestand correspondeert met de velden in de KPN Zorg Messenger. Klik vervolgens op ‘Importeer’.

Indien u ook teamleden wilt toevoegen die geen eigen e-mailadres hebben, kunt u bij de bedrijfsinstellingen onder de tab ‘Account’ eerst een zogeheten login domein instellen. Indien dit is ingesteld, kunt u bij het importeren van gebruikers ook een bestand importeren met een kolom met gebruikersnamen in plaats van e-mailadressen. De gebruikersnaam van deze gebruikers zal dan in plaats van een e-mailadres het volgende format hebben: ‘logindomein\gebruikersnaam’.

Afdrukken

Gerelateerde artikelen

Antwoord niet gevonden?
Klik op onderstaande link om u vraag aan de helpdesk te stellen
Stel uw vraag