- Start Microsoft Outlook 2013/2016
 - Klik op “Bestand”
 - Klik op “Info”
 - Klik op “Accountinstellingen” en nogmaals “Accountinstellingen“
 - Klik op uw bestaand E-Zorg e-mailaccount en daarna op “Wijzigen”
 - Verander de “Server voor uitgaande e-mail (SMTP)” naar “smtp.zorgmessenger.ezorg.nl“
 - Klik op “Meer instellingen”
 - Kies het tabblad “Server voor uitgaande mail”
 - Vink “Voor de server voor uitgaande mail (SMTP) is verificatie vereist” aan
 - Kies “Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail”
 - Kies het tabblad “Geavanceerd”
 - Vul, als nodig, bij “Uitgaande e-mail (SMTP)” poortnummer “587” in
- Zet “Gebruik het volgende type versleutelde verbinding” op “TLS”
 - (Zorg ervoor dat de poortinstellingen staan zoals hierboven beschreven. Het kan zijn dat een aanpassing van het type versleutelde verbinding het poortnummer doet verspringen)
 
 - Klik op “OK”
 - Klik op “Volgende” en daarna op “Voltooien”
 - Uw mailclient is nu klaar voor gebruik
 
Mailclient Microsoft Outlook 2013/2016 instellen voor de Zorg Messenger
Antwoord niet gevonden?Stel uw vraag