Soms kan het handig zijn als meerdere werknemers toegang hebben tot hetzelfde KPN Zorg Messenger account, zodat er bijvoorbeeld centraal vanuit een specifieke afdeling gecommuniceerd kan worden. Stel, de verpleging werkt in shifts maar er moet altijd iemand via de messenger aanspreekbaar zijn – dan kan er gewerkt worden met een centraal account voor de verpleging, waar vanuit alle verplegers berichten kunnen plaatsen.
Wij noemen dergelijke accounts ‘gedeelde accounts’. Dergelijke accounts kunnen gemaakt worden door bedrijfsbeheerders. Zij kunnen een bestaand account veranderen in een gedeeld account. Het is dus zaak om eerst een apart account te registreren (in bovenstaand voorbeeld-scenario met een e-mailadres zoals ‘verpleging@naamzorginstelling.nl’).
Vervolgens kan de bedrijfsbeheerder via de bedrijfsinstellingen de ‘Gebruikers’ tab openen en hier het account opzoeken wat in een gedeeld account veranderd moet worden.
Klik naast het account in kwestie op ‘Wijzig’. Er opent een nieuw scherm – onderin ziet u de optie ‘Gedeeld account – Ja / Nee’. Deze staat voor reguliere accounts altijd op ‘Nee’ – zet hem op ‘Ja’.
Vervolgens zult u zien dat er onderin de pagina enkele opties bij zijn gekomen. Hier kunt u nu gebruikers toevoegen aan het gedeelde account. Alle gebruikers die u toevoegt zullen kunnen communiceren namens het gedeelde account.