1. Home
  2. Remote Access ZORG-ID

Remote Access ZORG-ID

Het is mogelijk om een verbinding met het E-Zorg netwerk te maken met behulp van ZORG-ID Smart of met de UZI pas. In dit artikel staat beschreven welke stappen doorlopen dienen te worden.

Voor authenticatie is een actief account op ZORG-ID noodzakelijk. Dit kan een UZI pas zijn of een geldige identiteit binnen de ZORG-ID Smart app op de smartphone.

Klik hier voor meer informatie over ZORG-ID

ZORG-ID Smart

Installeer de Zorg-ID app uit de app-store. Let op dat het de applicatie van VZVZ is.

Android
Apple

Klik hier voor meer informatie over de app

LET OP: Na de installatie van Zorg-ID Smart app op je smartphone dient de QR code gescanned te worden. Na het scannen wordt er een code weergegeven:

Deze code dient u per mail te sturen naar helpdesk@ezorg.nl. De e-mail dient verzonden te worden vanaf het mailadres die is opgegeven bij registratie. E-Zorg zal de installatie voltooien en u per mail een terugkoppeling geven.

ZORG-ID UZI

volgt later

Cisco Secure Client

Nadat de activatie is bevestigd door E-Zorg kan de installatie van de Cisco Secure Client uitgevoerd worden:

Windows
Apple

Nadat de installatie procedure is doorlopen kunt u de Cisco Secure Client opstarten. Deze staat tussen de programma’s:

In het venster kunt u “zorgid.ezorg.nl” ingeven.

Nadat u op “verbinding” heeft geklikt wordt u doorgestuurd naar de webpagina van ZORG-ID:

Kies hier voor de gewenste authenticatiemethode. Indien u kiest voor ZORG-ID Mobile App, dan dient u de QR code te scannen met de eerder geinstalleerde ZORG-ID app op uw smartphone. Hiervoor dient u de ZORG-ID app te openen, de pincode in te geven en vervolgens op Scan te klikken. De QR code ziet er als volgt uit, deze is slechts beperkt en eenmalig te gebruiken vanaf zorg-id.nl website. Tijdens het inloggen vanuit Cisco Secure Client wordt deze gegenereerd en zodanig aan u als gebruiker te gekoppeld.

Nadat de QR code met succes is gescand wordt de inlogsessie voltooid

U heeft nu verbinding met E-Zorg en kunt de gewenste applicatie starten.

ZORG-ID sessions

De actieve sessions in de app worden opgeruimd bij het verbroken van de verbinding, uitsluitend als de browser steeds actief is geweest. Indien de browser tussentijds was gesloten dan verlopen de sessions na verloop van tijd automatisch.

Foutmeldingen

Betekent dat uw account niet is geactiveerd bij E-Zorg:

De ZORG-ID app geeft een foutmelding bij 10 actieve sessies. U dient eerst sessies te sluiten voordat u nieuwe kunt starten:

De sessie is verlopen tijdens het inloggen. Sluit de browser en start opnieuw:

Afdrukken
Antwoord niet gevonden?
Klik op onderstaande link om u vraag aan de helpdesk te stellen
Stel uw vraag