Het is mogelijk om een verbinding met het E-Zorg netwerk te maken met behulp van ZORG-ID Smart of met de UZI pas. In dit artikel staat beschreven welke stappen doorlopen dienen te worden.
Voor authenticatie is een actief account op ZORG-ID noodzakelijk. Dit kan een UZI pas zijn of een geldige identiteit binnen de ZORG-ID Smart app op de smartphone.
Klik hier voor meer informatie over ZORG-ID
ZORG-ID Smart
Installeer de Zorg-ID app uit de app-store. Let op dat het de applicatie van VZVZ is.
Klik hier voor meer informatie over de app
LET OP: Na de installatie van Zorg-ID Smart app op je smartphone dient de QR code gescanned te worden. Na het scannen wordt er een code weergegeven:
Deze code dient u per mail te sturen naar helpdesk@ezorg.nl. De e-mail dient verzonden te worden vanaf het mailadres die is opgegeven bij registratie. E-Zorg zal de installatie voltooien en u per mail een terugkoppeling geven.
ZORG-ID UZI
volgt later
Cisco Secure Client
Nadat de activatie is bevestigd door E-Zorg kan de installatie van de Cisco Secure Client uitgevoerd worden:
Nadat de installatie procedure is doorlopen kunt u de Cisco Secure Client opstarten. Deze staat tussen de programma’s:
In het venster kunt u “zorgid.ezorg.nl” ingeven.
Nadat u op “verbinding” heeft geklikt wordt u doorgestuurd naar de webpagina van ZORG-ID:
Kies hier voor de gewenste authenticatiemethode. Indien u kiest voor ZORG-ID Mobile App, dan dient u de QR code te scannen met de eerder geinstalleerde ZORG-ID app op uw smartphone. Hiervoor dient u de ZORG-ID app te openen, de pincode in te geven en vervolgens op Scan te klikken. De QR code ziet er als volgt uit, deze is slechts beperkt en eenmalig te gebruiken vanaf zorg-id.nl website. Tijdens het inloggen vanuit Cisco Secure Client wordt deze gegenereerd en zodanig aan u als gebruiker te gekoppeld.
Nadat de QR code met succes is gescand wordt de inlogsessie voltooid
U heeft nu verbinding met E-Zorg en kunt de gewenste applicatie starten.
ZORG-ID sessions
De actieve sessions in de app worden opgeruimd bij het verbroken van de verbinding, uitsluitend als de browser steeds actief is geweest. Indien de browser tussentijds was gesloten dan verlopen de sessions na verloop van tijd automatisch.
Foutmeldingen
Betekent dat uw account niet is geactiveerd bij E-Zorg:
De ZORG-ID app geeft een foutmelding bij 10 actieve sessies. U dient eerst sessies te sluiten voordat u nieuwe kunt starten:
De sessie is verlopen tijdens het inloggen. Sluit de browser en start opnieuw: