1. Home
  2. Remote Access Token
  3. Verbindingsproblemen met Pulse Secure (VPN, Remote Access)en Windows 11

Verbindingsproblemen met Pulse Secure (VPN, Remote Access)en Windows 11

Sinds oktober 2021 is Windows 11 gereleased. Pulse Secure heeft op dit moment nog problemen met het opzetten van een verbinding in Windows 11. Deze problemen zijn bekend. De leverancier (Pulse Secure) onderzoekt dit op het moment en hoopt snel een update uit te kunnen brengen om dit probleem op te lossen.

Het advies van E-Zorg is dan ook om een upgrade van Windows 10 naar 11 uit te stellen tot er een update beschikbaar is om dit op te lossen.

Mocht u toch Windows 11 geïnstalleerd hebben dan zijn er twee mogelijkheden om dit tijdelijk op te lossen.

Optie 1:

Een rollback/downgrade van Windows 11 terug naar Windows 10 (na een upgrade). Houdt u er wel rekening mee dat een rollback /downgrade naar Windows 11 binnen 10 dagen na installatie van Windows 11 moet gebeuren. Als u te lang wacht is deze optie niet meer mogelijk.

De procedure voor een rollback /downgrade kunt u terugvinden op deze website van Microsoft:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/downgrade-from-windows-11-to-windows-10/84a2416d-ccfb-4d87-9eee-e1056591e91f

Optie 2:

Met een beetje Windows kennis is het mogelijk het probleem “tijdelijk” op te lossen. Het gaat hier om een tijdelijke oplossing aangezien deze handeling iedere keer zal moeten gebeuren nadat u zich heeft aangemeld met Pulse Secure.

Na het verbinden dient er op de virtuele netwerk kaart van Pulse Secure bij de instellingen een vinkje geplaatst te worden.

Open via start en het intypen van control het control panel.

Kies nu voor

Selecteer Netwerkcentrum

Kies de optie aan de linkerkant: Adapter instellingen aanpassen.

Als u nu een Pulse Secure sessie opstart en na het aanmelden met e-mail en wachtwoord zal er een extra netwerk adapter verschijnen: Pulse Secure

Dubbel klik op deze netwerk adapter dan ziet u de algemene instellingen van deze adapter.

Klik nu op properties. Hier ziet u een overzicht van een aantal instellingen. Bij deze instellingen staat ook Juniper Network Service. Deze staat na het starten van Puls standaard uit gevinkt. Deze dient nu aan gevinkt te worden. Na het aanvinken en het klikken op Ok zal de VPN-verbinding stabiel zijn en niet meer “klapperen”.

Deze handeling zal na het sluiten van de Pulse Secure verbinding en weer een nieuwe verbinding opnieuw gedaan moeten worden. De Pulse Secure adapter zal namelijk met het sluiten van de verbinding ook verdwijnen. Met het opzetten van een verbinding zal de adapter weer zichtbaar zijn maar zijn de instellingen van de adapter teruggezet.

Afdrukken

Gerelateerde artikelen

Antwoord niet gevonden?
Klik op onderstaande link om u vraag aan de helpdesk te stellen
Stel uw vraag