1. Home
  2. Remote Access Token
  3. Verbindingsproblemen bij Pulse Secure (VPN, Remote Access)

Verbindingsproblemen bij Pulse Secure (VPN, Remote Access)

Sinds de zomer van 2019 zijn er enkele gevallen bekend waarbij er netwerkproblemen optreden bij het gebruik van de VPN toegang van onze Remote Access dienst, d.m.v. de Pulse Secure software.

Dit lijkt voornamelijk op te treden bij gebruik van specifieke wifi apparatuur, de leverancier (Pulse Secure) onderzoekt dit momenteel en hoopt snel een update te kunnen uitbrengen om dit probleem op te lossen.

Wanneer dit probleem speelt, is de netwerkverbinding tijdens een sessie met Pulse Secure vaak erg traag of valt zelfs (deels-) weg. Ook kan dit leiden tot DNS problemen; waarbij de verbinding dus wel actief is, maar niet lijkt te werken.

Zolang de update met de oplossing er nog niet is, kan dit met een simpele ‘workaround’ worden opgelost:

  1. Open het Windows Configuratiescherm, klik vervolgens op het onderdeel ‘Netwerkcentrum’ en daarna op ‘Adapterinstellingen wijzigen’
    (of ga naar het zoekbalkje in het Windows Startmenu/ het vergrootglas aan het begin van de taakbalk, en typ “ncpa.cpl”, druk op Enter)
  2. Klik met de rechter muisknop op de draadloze netwerkverbinding, klik op ‘Eigenschappen’
  3. Zet bij ‘Juniper Network Service’, in het lijstje van Verbindingsonderdelen, het vinkje uit
  4. Sluit het Verbinding Eigenschappen venster af met ‘OK’

Open nu de Pulse Secure applicatie en maak verbinding m.b.v. uw Remote Access token. Dit is noodzakelijk om de virtuele Pulse Secure adapter te activeren.

Ga nu terug naar het scherm met de netwerkverbindingen (stap 1 hierboven), en klik nu met de rechtermuisknop op de Pulse Secure verbinding. Klik ook hier op ‘Eigenschappen’.
Ook daar dient het vinkje bij ‘Juniper Network Service’ te worden uitgeschakeld.
Sluit het venster weer af met ‘OK’.

Meer informatie hierover is te vinden in het artikel op de site van de leverancier; klik hier.

Afdrukken

Gerelateerde artikelen

Antwoord niet gevonden?
Klik op onderstaande link om u vraag aan de helpdesk te stellen
Stel uw vraag